Czy linki w całej witrynie są czynnikiem rankingowym Google?

Czy powinieneś się martwić, jeśli jesteś odbiorcą linków do całej witryny? Dowiedz się, czy może to wpłynąć na ranking Twojej witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Linki przychodzące, zwykle uważane za pozytywną rzecz dla pozycjonowania, mogą powodować problemy, jeśli zbyt wiele pochodzi z tej samej domeny.

 

Ale czy linki do całej witryny do innych domen – czy są one negatywnym czynnikiem w rankingu? To właśnie niektórzy wierzą w skuteczne pozycjonowanie. Czy istnieje powód do niepokoju, jeśli jesteś odbiorcą linków do całej witryny? Odpowiemy na te pytania, badając teorie dotyczące tych potencjalnie problematycznych linków i ich wpływu na SEO.

 

Twierdzenie: Linki w całej witrynie są czynnikiem rankingowym

Link w całej witrynie odnosi się do statycznego linku wychodzącego, który pojawia się na każdej stronie witryny. Zwykle są umieszczane w nagłówku, stopce lub menu nawigacyjnym. W zależności od tego, ile stron ma witryna, jeden link w całej witrynie może tworzyć setki lub tysiące linków wychodzących do innej witryny. Mówi się, że posiadanie nieproporcjonalnej liczby linków przychodzących z tej samej domeny jest interpretowane przez Google jako oznaka nienaturalnego budowania linków.

Ponadto fakt, że linki w całej witrynie pojawiają się bez kontekstu, doprowadził do twierdzeń, że mają one niewielką lub żadną wartość. Z tych powodów specjaliści SEO twierdzą, że linki do całej witryny wysyłają negatywne sygnały w rankingu do domen, na które wskazują. Teoria dotycząca linków do całej witryny jako negatywnego sygnału w rankingu pojawiła się mniej więcej w czasie siódmej aktualizacji algorytmu Google Penguin , znanego jako Penguin 4.0.

 

Ta aktualizacja sprawiła, że ​​Penguin stał się stałym elementem algorytmu wyszukiwania Google, działającym w czasie rzeczywistym. Przed wersją Penguin 4.0 spam linkami był degradowany i/lub karany w zależności od aktualizacji. Oznaczało to, że witryny mogły ujść na sucho ze spamerskimi/ryzykownymi taktykami budowania linków, dopóki nie zostanie wprowadzona następna ręczna aktualizacja. Po zapoznaniu się z tymi twierdzeniami możesz się martwić, że odkryjesz linki do całej witryny prowadzące do Twojej domeny z innych witryn.

Jednak inne twierdzenie sugeruje, że linki w całej witrynie można uznać za coś pozytywnego. Teoria za tym kryje się po prostu, że więcej linków przekazuje więcej link equity. Możesz również argumentować, że link do całej witryny z renomowanej witryny internetowej tworzy silniejszy sygnał niż jeden lub dwa linki samodzielnie; to tak, jakby ta witryna rozszerzała swój najwyższy poziom rekomendacji na inną domenę. Ale czy jest w tym jakaś prawda?

 

 

Dowody na to, że linki w całej witrynie są negatywnym czynnikiem w rankingu

Google potwierdza, że ​​linki do całej witryny, gdy występują organicznie, nie są negatywnym sygnałem w rankingu. John Mueller z Google twierdzi , że linki do całej witryny nie są automatycznie interpretowane jako nienaturalny wzorzec linków lub próba spamowania. Nie ma powodu sądzić, że liczą się do witryny, mówi:

 

„Ogólnie rzecz biorąc, jeśli są to normalne linki – organiczne linki – które się zdarzają i wskazują na Twoje treści, to po prostu bym im pozwolił. Tak działa internet. Ludzie zamieszczają linki do Twoich treści.

Jeśli twoi uczniowie mają blogi i myślą: „Och, to właściwie jest nauczyciel, który wie, o czym mówi”, to jest to dobry link. To nie jest coś, czego musisz się wyrzec tylko dlatego, że jest to link w całej witrynie lub w blogrollu”.

 

Gdy właściciele witryn umieszczają link w całej witrynie, Google zaleca użycie atrybutu nofollow , aby w 100% uniknąć nienaturalnych sygnałów linkowania.

 

Mueller stwierdza :

„…jeśli chcesz umieścić tam link w stopce, upewnij się, że ma tam link nofollow, aby ludzie mogli go kliknąć, jeśli są zainteresowani, ale jest to postrzegane jako coś, co nie jest linkiem redakcyjnym przez webmaster.

To nie jest coś, o co będziesz musiał się później martwić i powiedzieć: „O mój Boże. Wszystkie te linki umieściłem na tej stronie. Teraz Google pomyśli, że buduję nienaturalną piramidę linków lub coś szalonego”.

Linki w całej witrynie jako czynnik rankingowy: nasz werdykt

Linki w całej witrynie są oczywiście możliwym czynnikiem rankingowym, ponieważ ostatecznie link jest linkiem. Wiemy, że Google używa linków jako sygnału rankingowego. Linki w całej witrynie same w sobie nie mają negatywnego wpływu na rankingi wyszukiwania. Nie ma powodu, aby zrzekać się linków do całej witryny lub prosić o ich usunięcie, chyba że pod jednym warunkiem.

Jeśli pracujesz w witrynie, która ma odsyłający do niej link, a jej rankingi wyszukiwania mają problemy, przyczyną problemu może nie być sam link. Może to być tekst kotwicy. Nadmiernie zoptymalizowany tekst kotwicy znacznie częściej powoduje problemy dla SEO niż link w całej witrynie. Na przykład, jeśli tekst kotwicy jest podobny do „najlepszych usług SEO w Toronto”, linki mogą zostać oznaczone jako spam.

W przypadku łączenia z inną firmą zalecaną najlepszą praktyką jest użycie nazwy firmy jako tekstu kotwicy. Wtedy wygląda to na uzasadnioną rekomendację, w przeciwieństwie do próby manipulowania rankingami wyszukiwania . Google rozumie, że istnieją przypadki, w których linki do całej witryny występują w sposób organiczny.

Linki w całej witrynie nie wskazują automatycznie na próbę manipulowania wynikami wyszukiwania. Jeśli chodzi o umieszczanie linków w całej witrynie, Google prosi o użycie atrybutu nofollow, aby nie były one postrzegane jako linki redakcyjne.